divendres, 12 de novembre del 2010

Dibuixar de memòria

M'ha sorprés veure la gran memòria fotogràfica que té aquest jove. Com és possible dibuixar Roma amb aquesta perfecció si només l'has vista un cop (45 minuts)?
Ho considereu un artista?

La càmara viviente, dibujar Roma de memoria

Ja m'explicareu que en trobeu...

Cät

4 comentaris:

  1. El joven inglés tiene una gran memoria, ha desarrollado una gran capacidad para almacenar imágenes, pero no las puede interpretar o reinterpretar, y en eso se aleja de la capacidad artística. De todas formas, el documental sobre las habilidades de los savants es muy interesante

    saludos

    ResponElimina
  2. És increïble poder tenir aquesta capacitat. Em pregunto perquè hi ha aquesta relació entre la manera de relacionar-se amb el món i les persones i aquestes capacitats tant especials. Realment les capacitats de les persones no em deixen de sorprendre

    ResponElimina
  3. Cat, aquset comentari és sobre la foto. M'encanta! Des de que la vaig veure em parla, em fa preguntes... Tinc la intuïció que és de Reggio Emilia.
    Em fa pensar en l'espai, concreció d'una filosofia-pedagogia d'educació artística, que inspira, genera, sedueix, proposa... i fa traspassar els límits de la pròpia paret interna i esternes...
    I em pregunto: Si a les escoles no hi ha un laboratori d'art podem fer que l'aula ho sigui?
    Potser el primer pas és tenir com a persones i mestres aquest espai intern...

    ResponElimina
  4. yo no lo considero un artista por tener esa gran memoria fotográfica, lo realmente admirable para mí es que lo pueda representar en su gran parte.
    no estoy de acuerdo con josé; yo creo que sí puede reinterpretar porque es capaz de dibujar en un papel en blanco según su percepción.
    creo que su capacidad creadora es menor que la memorística y matemática, un rasgo más propio del observador que del creador. y también creo que estas manifestaciones humanas se acercan mucho a patologías, enfermedades que suelen tener origen en carencias afectivas o accidentes.
    recuerdo un documental muy bueno que pasaron en un avión (a méxico, justamente) y me dejó perpleja. trataba de un chico que, tras un accidente, empezó a desarrollar una creatividad extrema que le impedía vivir con normalidad. sólo podía proyectar su creatividad pintando en la pared... no lo he podido encontrar, pero si lo hago, lo cuelgo para que veáis otro tipo de "artista".
    os dejo esto: un constante flujo de creatividad...
    (dificultades para dejar de ser brillante)
    http://www.youtube.com/watch?v=eFWNdr4Bd6Q

    ResponElimina