dissabte, 23 de març del 2013

Palmeretes casolanes

Quan algú em convida a casa seva no m'agrada anar-hi de "mans buides"... Sempre intent poder col·laborar aportant alguna cosa per aquell àpat. Així va ser com la setmana passada vaig fer aquestes palmeretes, ideal per acompanyar el moment del cafè o te. La veritat és que són molt encertades per l'estona d'estar assegut en taula després d'haver menjat.


Aquesta mossegada és molt bona i fàcil de fer. Aquí us deix els ingredients i les passes a seguir.

Ingredients:
Làmina de pasta de fulls
Sucre
Crema de cacau (opcional)


Elaboració:
1.Posem el forn a encalentir-se a 180º
2.Estenem la làmina de pasta de fulls i li posem sucre per sobre o crema de cacau si volem que tenguin xocolata.
3.A continuació dobleguem els dos costat cap al dins i tornem posar sucre. Seguim el mateix pas fins que ja no el podem doblegar més. Normalment, es pot doblegar fins a  tres vegades.
4.Així et queda un rotllet, que s'ha de tallar en parts d'un centímetre de gruixa aproximadament. A mi me'n van sortir uns 35.
Ens queden unes parts en forma de cor, i aquestes les hem de col·locar dins una safata de forn amb un paper apte per forn.

S'han de coure uns 10 - 15 minuts a 170º.


NOTA:
-Jo ho vaig haver de fer en dues fornades, ja que totes dins una palangana no m'hi van cabre.
-No les podem posar massa juntes perquè quan es couen s'estufen i sinó queden totes aferrades.
-Jo només vaig posar crema de xocolata al primer pas, però si algú les vol amb més xocolata supós que no passa res per posar-ne als altres passos.


Bon cap de setmana.

4 comentaris:

  1. Quina bona idea posar la xocolata abans de doblegar la pasta de full!
    A casa són molt "xocolataires" i fins ara feia doble feina:primer les "ulleretes" (a casa en diem així per la semblança...) i després les pintava amb xocolata fosa per sobre.
    Gràcies per compartir, ara estalviaré temps i feina!
    Petonets
    Carme

    ResponElimina
    Respostes
    1. També és bona idea pintar-les amb xocolata fosa, però clar, és doble feina... Jeje!

      Estic contenta d'haver-te donat una idea :)

      Elimina
  2. Si te serveix els he vist fer amb jamon o salmo fumat (o similars) i queden salats, no estan malament.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí! En vaig fer per "La recepta del 15" del mes de desembre. Les pots veure a la pestanya de dalt que posa "recepta del 15".

      Jo els vaig fer de pesto i de xampinyons.

      Bones festes!

      Elimina